WEBALKALMAZÁS
= Előkészítés     
= Fejlesztés      
= Fenntartás      
= Felhagyás
Portfólió
Honlap térkép
home page general information levél küldése copyright information

On-line marketing

    Mint már említettük, egy web-szolgáltatásnak az igazi értékét, a látogatók adják. Hiába legszebb, legtökéletesebb web-site, ha senkit sem érdekel, vagy egyszerűen nem megtalálható. Minden webszolgáltatás, a felhasználóknak készül, az már más kérdés, hogy szándékosan egy szűkebb, pl.: szakmai célközönségnek, vagy a lehető legszélesebb körű nyilvánosságnak. A weboldalaink látogatottságát befolyásolja az a körülmény is, hogy zárt (azaz regisztrációhoz kötött, ami lehet részleges, csupán egyes lapokra, szolgáltatásokra, de akár az egész site-ra kiterjedő), vagy nyitott, bárki számára szabadon hozzáférhető, mint ahogy az is, hogy fizetős vagy ingyenes szolgáltatást nyújt. Ezeket a körülményeket egyéb megfontolások befolyásolják, de az általános elvként leszögezhető, hogy minden webszolgáltatás, a lehető legnagyobb közösséghez kíván szólni.

    Az on-line marketing célja, egyszerűen fogalmazható meg: minél több látogató csalogatása a honlapunkra, hogy ezáltal minél több felhasználónk (esetlegesen vevőnk) legyen. E cél eléréseének különböző módszerei és technikái vannak, amik egyben megfelelnek, az egyes marketng eszközöknek is.

    Mitől függ a látogatottság?

    Elsősorban aktuális, a honlap témájának megfelelő, minőségi tartalommal tehetünk legtöbbet, honlapjaink látogatottságáért. Természetesen a keresőkben való jó helyezés is befolyásolja a látogatottságot. Külön szakirodalma van annak, hogy a különböző kereső motorok, mi alapján sorolják be, weblapjainkat. Annál jobb , pl.: egy honlap helyezése a keresőkben, minél többen hivatkoznak rá, minél többen látogatják azt. A honlap látogatottsága és a keresőkben elfoglalt helye, egymást erősítő folyamatok, ez tehát egy site sikerességének is egyik legfőbb fokmérője. E témának SEO (Search Engine Optimalization) külön szakirodalma van, rengeteg cikket, tanulmányt érhetünk el a neten is. Ezek közül a tanácsok közül, jó, ha alkalmazunk néhányat, már csak kipróbálásként is, de ha nem bízunk magunkban, és tudunk áldozni erre, megbízhatunk szakembereket, hogy optimalizálják weblapunkat.

    Mit tehetünk a látogatottság növelésért?

    Először is egy jó marketingstratégia szükséges, amit már az üzleti tervünkben (lásd: 1.2.3. pontban) megfogalmazhatunk. A marketing tervben figyelemmel kell lenni személyes adottságainkra, lehetőségeinkre, valamint a téma  feldolgozása terén, az Interneten kiaklakult jelenlegi helyzetre, eredményekre, a potenciális konkurenciánkat és fontos, hogy valami eredeti, egyedi ötlettel álljunk elő, ami megkülönböztet másoktól.

    Fentieken kívül, még számos eszköz létezik, honlapunk látogatottságának növelésére, ezek közül néhány:

  • linkmarketing: a különböző link-adatbázisokba (pl.: startlap) történő linkelhelyezéssel elérhetjük, hogy honlapunk megtalálható legyen azok számára, akik témára orientált limkgyűjteményekben keresnek,
  • keresztmarketing: segítségével, más weblapgazdákkal való megállapodásunk alapján, kölcsönösen kitehetjük egymás linkjeit (bannereit) weblapjainkra,
  • e-mail marketing: e-mail útján való látogató/vevőszerzés, ennek leghatékonyabb eszköze egy automatikus levelező rendszer (közismert nevén 'autoresponder') beszerzése, de vigyázzunk, hogy nehogy spam-nek (kéretlen levélnek) minősüljenek küldeményeink,
  • Google Ad-words: amikor mások honlapjain, illetve a Google lapján helyezzük el a linkünket (hirdetésünket) és amikor csak a tényleges kattintásokért (látogatásokért) kell fizetni,
  • hatékony módja, az on-line marketingnek, a megosztás, a különböző - nagy forgalmú - közösségi site-okon (pl.: iwiw, facebook, twitter, youtube, stb.),
  • szintén nagyon jó módszer a különböző 'affiliate' programokban való részvétel, amely tulajdonképpen egy viszonteladói hálózat, amelyben megállapodott parnereinkkel, kölcsönösen kínálhatjuk, egymás termékeit, és sikeres közvetítést követően jutalékban részesülhetünk.

    A különböző marketing módszerek eredményességének megítéléséhez, fontos, hogy mérjük, az egyes eszközök hatékonyságát. Ettől függ ugyanis, hogy esetünkben melyik módszer alkalmazására kell fókuszálnunk, illetve, hogy elvessük azokat, amik nem hoznak kézzel fogható eredményt. Az elemzésekre is megtalálhatók különböző technikák, pl.: az egyik legjobb és legelterjedtebb, a Google Analitics