WEBALKALMAZÁS
= Előkészítés     
= Fejlesztés      
= Fenntartás      
= Felhagyás
Portfólió
Honlap térkép
home page general information levél küldése copyright information

Site menedzselés

   Egy site működtetése, számos üzemeltetési jellegű feladatot ró a fenntartóra (tulajdonosra). Ugyanúgy mint egy vállalatot, a honlapunkat (még inkább egy portált) is menedzselni kell, ami alatt azt értjük, hogy figyelni kell a látogatottságot (mivel a portál média-értéke főként ettől függ), kapcsolatot kell tartani a felhasználóinkkal, mind levelezés, mind on-line úton, Nyomon kell követni, a tartalmunkban bekövetkező változásokat, különösen, ha a web-2 módszereket alkalmazunk, és a külső felhasználók is írhatnak rá, azon kívül, ha gazdasági tevékenységet folytatunk vele, ugyanúgy el kell számolnunk a költségeket és a bevételeket, továbbá hasonló ügyviteli teendőket kell ellátni (pl.: számlázás), mint bármely más termelő vagy szolgáltató tevékenységeknél.

   Különösen egy nagy forgalmú site menedzselésénél, igen sok és szerteágazó tevékenységeket kell ellátni (értve ezalatt ügyviteli, ügyfélkezelési és vállalatirányítási feladatokat is). Éppen ezért az olyan rendszereket részesítsük előnyben, melyek egyfelől minél magasabb szinten automatizálják a folyamatokat, másfelől azok mind szélesebb körét fogják össze. Léteznek az egyes folyamatelemekre külön-külön igen jó részprogramok (melyek, természetesen a neten is megtalálhatók, pl.: számlázó programok), de egyre inkább megtalálhatók, már bizonyos integrálási törekvések is, melyek egyszerre több részfunkciót fognak át (pl.: automata levélküldés, ügyfélkezelés, nyomkövetés), illetve vannak az un. komplex ügyfélkezelő, illetve vállalatirányítási (CRM, EPR) rendszerek.

    Vegyük sorra, az on-line iparban alkalmazott főbb eljárásokat, rendszereket:

  • Automata levelező rendszer (autoresponder), Egy autoresponder program legfőbb tulajdonságai:
    • levélsablonok előállítása, szövegszerkesztővel,
    • előre elkészített levélsorozatok, automatikus (időzített) kiküldésére,
    • regisztrálók, levelező listára feliratkozók kezelése.
  • hírlevél (ügyfeleink tájékoztatása, a szolgáltatásunkkal kapcsolatos dolgokról, eseményekről).
  • nyomkövető programok (kattintások nyilvántartása),
  • CRM rendszerek (ügyfeleink, a velük kapcsolatos események és ügynökeintk munkájának követése, és vezérlése).